X
اخبار و رویدادها

رژیم سرخپوستی بگیرید

فقط آن چیزی را بخورید که اجداد بشر می خوردند

کرونا مردم را چاق کرده است.

 یکی از بزرگترین چالش‏هایی که مردم در سراسر جهان با آن روبرو هستند این است که در طی چند ماه گذشته خود را در خانه قرنطینه کرده اند و بدون تردید باعث ایجاد وزن اضافی شده که از ورزش نکردن کافی حاصل شده است. و با توجه به اینکه دنیا در حال آماده شدن برای بازگشایی است، هیچ وقت بهتر از اکنون وجود ندارد تا تمرکز خود را برای آماده‏سازی بدن خودمان برای رسیدن به آمادگی و سلامتی مطلوب تغییر دهیم.

بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برخی از روش‏های رژیم غذایی را برای کاهش وزن و تناسب اندام را امتحان کنیم. جالب اینجاست که رژیم مدیترانه‏ای، آن چیزی که در سراسر ترکیه مرسوم است، در واقع موفق‏ترین و محبوب‏ترین روند رژیم غذایی در سراسر جهان محسوب می‏گردد.

ثابت شده است که مصرف ترکیبی و متعادل از میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات و – در موارد نادر- گوشت، روشی بسیار سالم‏تر از خوردن رژیم‏های غذایی معمولی در کشورهایی مانند ایالت متحده و انگلیس است. با این حال، تعدادی از روشهای جدید در رژیم غذایی وجود دارند که ممکن است ارزش آن را داشته باشد تا بتوانید متابولیسم خود را برای شروع مقابله با وزن اضافی به دست آمده در حین قرنطینه‏گی تغییر دهیم. در زیر برخی از محبوب‏ترین روش‏ها برای داشتن حس سلامتی و وزن سالم در هنگام از دست دادن وزن اضافی در حال حاضر آورده‏ایم:

روزه متناوب

یکی از محبوب‏ترین روندهای فعلی سلامتی و تناسب اندام، روزه‏داری متناوب است که به عبارت ساده به معنای خودداری از خوردن غذا به مدت 16 ساعت در هر دوره 24 ساعته می‏باشد. یک نمونه از این موارد این است که فرد لازم است تا در بین ساعت 2 الی 8 بعد از ظهر وعده‏های غذایی خود را بخورد. در اجرای این روش تفاوت‏های زیادی وجود دارد، مانند روزه‏داری دوره‏ای که فقط در دو روز در هفته دنبال می‏شود، روزه متناوب که شامل روزه گرفتن در روزهای متناوب یا محدود کردن زمان غذا به صورت روزانه است. مطالعات نشان داده‏اند که روزه‏داری میتواند اثرات قدرتمندی بر بدن و مغز داشته باشد. به این ترتیب، مردم برای کاهش وزن، بهبود سلامتی و ساده کردن سبک زندگی، از این تکنیک‏ها استفاده می‏کنند.

غذای ارزان می خوای اینجا کلیک کن

رژیم کتو

رژیم کتوژنیک (که اغلب از آن به عنوان "رژیم کتو" یاد می‏شود) بر روی چربی و پروتئین‏ها تأکید دارد و مصرف هیدروکربن‏ها را محدود می‏کند تا از این طریق بدن را وادار به سوزاندن چربی کند تا کربوهیدرات ها. فرضیه این است که اگر کربوهیدارت‏ها در دسترس نباشند که به گلوکز تبدیل شوند، پس کبد چربی را به اسید چرب و کتون تبدیل می‏کند تا گلوکز به عنوان منبع انرژی جایگزین استفاده شود.

کاهش وزن به این معنی است که بدن شما برای بدست آوردن انرژی در حال از دست دادن پروتئین و چربی خود را کاهش می‏دهد. در این رژیم غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، ماکارونی، غلات و قندها و همچنین میوه‏ها و سبزیجات نشاسته‏دار و افزایش مصرف چربی‏های سالم مانند آجیل و لبنیات مستثنی شده‏اند. اعتقاد بر این است که این روش به کاهش سریعتر وزن کمک می‏کند زیرا کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی از کربوهیدرات‏ها می‏طلبد، رژیم غذایی به دلیل از دست دادن پروتئین و چربی زیاد، رضایت بخش‏تر است، بنابراین منجر به خوردن غذاهای کمتری خواهد شد.

رژیم سرخپوستی

این رژیم با عنوان رژیم غار نشین نیز شناخته می‏شود، رژیم پالئو بیشتر از یک رژیم غذایی است و مصرف غذاها را به روشی که قبلاً اجداد ما در دوران پارینه سنگی انجام می‏دادند، استنباط می‏کند. در عمل این رژیم غذایی بر روی مصرف غذاهای اساسی تأکید دارد که اجداد ما میلیون‏ها سال پیش آنها را شکار می‏کردند و یا از طریق ماهیگیری جمع آوری میکرده‏اند و از غذاهایی که قبل از کشف کشاورزی شایع نبودند اجتناب می‏شود. فرضیه رژیم پالئو پرهیز از غذاهای فرآوری شده است، که اعتقاد بر این است که منجر به ایجاد چاقی، مشکلات قلبی و بیماریهایی مانند دیابت می‏شود. رژیم غذایی سرخپوستی که به محصولات دارای منابع محلی مانند ماهی تازه، گاو، سبزیجات، آجیل و دانه تاکید دارد و در نتیجه رژیم غذایی پر از پروتئین و فیبر است، و میانگین مقدار چربی و کربوهیدرات‏ها کم می‏باشد. در این رژیم از لبنیات، محصولات حاصل شده از گندم، سیب زمینی و حبوبات و همچنین شکر، نمک و تمام غذاهای فرآوری شده خودداری می‏شود. با افزودن ویتامین‏های C، A، E، در این روش به نظر می‏رسد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‏شود و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان را کاهش می‏دهد. فواید آن بر کاهش وزن بدن به این صورت است که با انوع مواد غذایی بیشتری پر می‏شود و بنابراین در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

 

مطلب قبلی دستور تهیه سالاد مرغ تاجگذاری
مطلب بعدی تا پایان کوید 19 گیاه خواری را بیشتر تجربه کنید
چاپ
12 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان