X
اخبار و رویدادها
مجله صدای زنده-اولین مجله بر روی حافظه فلش
/ دسته بندی ها: صدای زنده

5 راه انتخاب مواد غذایی سالم

غذای سالم سفارش دهید.

به گزارش مجله صدای زنده، مادامی که سبک‏ آشپزی و اندازه‏ غذا کنترل نشده باشد، وضع تغذیه بهبودی نخواهد داشت. در این خبر، یک متخصص تغذیه نکات مهمی را برای بهبود تغذیه شما ارائه کرده است. خدمات تحویل آنلاین غذا نیز در اینجا مد نظر قرار گرفته‏اند، چرا که آنها راحت هستند و زمان گران بهای ما را آزاد می‏کنند. با این وجود آنها همیشه برای سلامتی ما مناسب نیستند.

1- همواره سعی داشته باشید تعادل را در وعده‏های غذایی خود رعایت کنید.

هیچ راه دیگری برای غذا خوردن سالم وجود ندارد مگر اینکه روزانه غذاهای متنوعی را از گروه‏های مختلف غذایی داشته باشید. در هر وعده ناهار و شام، باید ترکیب خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و فیبر موجود در سبزیجات وجود داشته باشد.

پروتئین به حفظ توده عضلانی و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‏کند، فیبر به جلوگیری از بیماریهای مزمن و به داشتن یک روده منظم و سالم کمک می‏کند، در حالیکه کربوهیدرات‏ها انرژی پایداری را برای شما فراهم می‏آوردند. همواره ظرفهای غذایتان را با ترکیبی از هر سه انتخاب نمایید. به عنوان مثال، می‏توان ماهی کباب شده با ذرت، سیب زمینی سرخ شده و سالاد را نام برد.

هنگامیکه قصد دارید گزینه‏های سفارش آنلاین غذای سالم را انتخاب کنید، در مورد اینکه یک بشقاب سالم شامل چه چیزهایی می شود، بیشتر بیاندیشید.

2- مراقب روش های پخت و پز پرچرب باشید

گذشته از اینکه یک بشقاب متعادل را باید در نظر داشته باشید، مهم است که چربی‏های پنهان در غذا را نیز در نظر داشته باشید. ممکن که شما وعده غذایی متعادلی داشته باشید، اما اگر چربی آن زیاد باشد، کالری بیشتری نسبت به آنچه که نیاز دارید، مصرف می‏کنید.

غذاهای سرخ شده حاوی روغن زیادی هستند، و اگر دوباره در سس‏ها سرخ شوند بدتر می‏شوند. بادمجان از صیفی جاتی است که همیشه متخصصان تغذیه در مورد آن هشدار می‏دهند، زیرا بادمجان بیشتر بصورت سرخ شده مورد استفاده قرار می‏گیرد و در آشپزخانه‏های تجاری دوباره و به دلیل طعم دار کردن در سس‏ها سرخ می‏شود.

3- بسته اضافی غذا

برای دریافت تحویل رایگان یا به حداقل رساندن هزینه‏های تحویل، ممکن است بیش از آنچه که نیاز دارید، سفارش دهید. به گفته یک مشتری بعد از تحویل غذا، لباس‏های او تنگ‏تر شدند و منبع اصلی وعده‏های غذایی او غذاهای بیرون بر شده اند. وعده غذایی مورد نیاز را جدا کنید و باقی را در ظرفی ایمن بسته بندی نمایید. به این ترتیب در روز بعد می‏توانید ناهار یا شام باقیمانده را داشته باشید.

بعضی اوقات، حتی ممکن است که شما بتوانید دو یا سه وعده غذایی را از یک سفارش داشته باشید. برای جلوگیری از تکراری شدن غذا از خوردن همان غذا در همان روز خودداری نمایید، غذاهایی را که نمی‏خواهید در طی 3-4 روز آینده بخورید در فریزر قرار دهید، جایی که آنها را بتوانید 2 الی 3 ماه نگهداری کنید.

4- بستاد را فراموش نکنید.

بسته به منو و روش پخت و پز غذا، می‏توانید گزینه‏های بسیار سالم‏تری را داشته باشید. هنگام انتخاب غذا از منو، حتماً غذاهایی را که دارای سیب زمینی سرخ شده، آب پز، جوشانده و بخار پز یا کبابی هستند را انتخاب کنید. همچنین، مراقب غذاهای کلاسیک که معمولاً سرخ شده هستند نیز باشید (این مسائل صراحتا در منوی غذایی بیان نمی شوند)

اگر مرتباً از رستوران‏ها از طریق خدمات تحویل غذا سفارش می‏دهید، ممکن است دریابید که خدمات بستاد در طولانی مدت جایگزین بسیار مقرون به صرفه‏تری را ایجاد می‏کنند. این سایت با تهیه و توزیع چلوجوجه کباب 5800 تومانی قیمت غذای سالم را برای شما کاهش می دهد.

http://bestad.ir/order/discountmeal

 

5- غذاهای خود را با اضافه کردن وعده های سالم همراه، مناسب تر کنید.

گاهی اوقات ممکن است تمایل به یکسری از غذاها مانند غذاهای تند داشته باشد، این احساس گاه به گاه رخ می‏دهد، به دنبال آن بروید. می توانید این قبیل غذاها را هم سفارش دهید. در حالیکه منتظر رسیدن غذای خودتان هستید، می‏توانید به غذای خود بیفزایید و با پختن برخی از سبزیجات در خانه یک وعده غذایی متعادل را میل نمایید. ممکن است مقداری از سبزیجات را بجوشانید، و یا در مایکروویو بگذارید. پخت سبزیجات در مایکروویو مواد مغذی بیشتری را حفظ می‏کند و مواد مغذی آنها از طریق آب از بین نمی‏روند.

 

انتخاب گزینه‏های مواد غذایی سالم تحت کنترل شماست

با توجه به این نکات، لازم نیست خود را تنها به سفارش سالاد محدود کنید. آنچه را که می‏خورید، و آنچه را که برای سلامتی خود انتخاب می‏کنید، فقط با یک کلیک دقیق انتخاب کنید.

مطلب قبلی بررسی ساختار غذایی و معرفی رستوران های مشهور هندوستان
مطلب بعدی نمونه هایی از عدم رعایت ایمنی مواد غذایی در بازرسی از رستوران‏ها
چاپ
20 به این مطلب امتیاز دهید:
هیچ امتیازی موجود نیست

دیدگاه خود را درج فرمایید

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان